divendres, 21 de març del 2008

El planteig

El planteig del circuit consisteix a unir la part de dalt,de terreny pla, on hi ha l'estació principal i un llacet de retorn de 60 metres, 12 dels quals s'utilitza en les dues direccins, amb la part de baix, en pendent, i amb curves de radi ample, segons requereixi el terreny, separades per un petit mur d'un metre, i d'un desnivell aproximat de 2.93 m, que amb un recorregut de 156 m.representa el 18 x 1000.

Hi ha tres estacions,la de la part superior,la principal,de nom Vilademunt.A mig pendent després de 73 m de via amb quatre túnels i dos ponts. s'arriba a l'estació del Boix (nom donat per un magnific boix que té al costat). Aquesta estació també fa la funció d'enllaç,ja que en parteix i arriba un cercle de 30 m. amb curves de gran radi que facilita la circulació a màquines i vagons llargs. I amb curves standart del segon radi de LGB continua el descens 83 més,fins a arribar a l'estació de baix, de nom Pinós, amb tres túnels i tres ponts, i també amb un llacet de retorn de 9 m.

Amb el llacet superior, i tant el del Boix com el de Pinés, permeten la circulació continuada del tren de manera indefinida si no se'l para.

Al pricipi vaig intentar el funcionament amb un transformador adequat,però, a desgrat de tenir les vies soldades, degut a ser a l'exterior s'embrutaven de tal manera que abans de posar en circulació el tren, hi havia una feinada a netejar-les. Aixi és que vaig decidir de col·locar bateries a les màquines que ho permetien per les seves dimensions, o si no en un vagó de càrrega que hi conectava. D'aquesta manera la marxa del tren era regularíssima i com en la realitat les vies tenien solament la funció de tals.


Comboi sobre el pont llarg












El gatet és a escala real













Comboi variat sobee el pont llarg












Comboi sobre el pont petit

2 comentaris:

Joan de Peiroton ha dit...

Ei Pere! Gràcies per les explicacions detallades!
Molt impressionants, les teves realitzacions! Felicitats! suposo que no els deixes defora tant si plou com si fa sol, els teus carrilets, oi? I les infrastructures, els rails, les estacions, eca no has de fer algo especial per protegir-los de les intempèries?
I els gats, quan fas correr els trens, no reaccionen malament (per als trens, és a dir)?
Salutacions !

PERE ha dit...

Amic Joan.Perdónem la meva inexperiència en el maneig d'aquest estri.Això ha fet que fins avui no m'haigi donat compte del teu darrer missatje.Hi ha un enllaç entre el circuit de fora i una habitació dedicada als trens dintre de casa, (on n'hi ha d'altres escales), vol dir que màquines i vagons estàn a cobert.Les vies i algunes estacions l'intemperie no elsperjudica.Encara que els trens,tan poden circulat en fret,pluja,neu,calor,(però jo no!).
De gats a casa actualment n'hi han 6 i hi estàn avesats.El manteniment de les vies sols requereix treure les herbes i objestes massa grossos que d'escombrar-les ja tinc una màquina "neteja vies",que ho fà
Per el que fà al blog,encara hi vaig afagint coses,com això que t'he dit, de les escales més reduides,que tan sols es mouen per l'interior.
Com sempre a la teva disposició ,Afectuosament, Pere