diumenge, 16 de març del 2008

Primers passos

Sóc en Pere Fonolleda i Andreu. Fa vuitanta-set anys vaig néixer en una masia anomenada Can Marlès del municipi de Sant Just Desvern. De petit jugava a trens estirant unes quantes llaunes de sardines buides lligades amb un cordill -principi d'una “vocació” que no ha deixat d'evolucionar-, passant pels trens de corda que portaven els Reis fins, ja adult, el tren elèctric molts anys somniat i culminant finalment en disposar d'un jardí pendent on instal·lar un tren amb el millor realisme possible.

Per començar haig de dir que sento més devoció pels nostres malaguanyats trenets de via estreta que per l'AVE. El Feliuet, l'Olot Girona, el Flaçà a Palamós, elTortosa a La Cava i altres., Poc temps després que l'empresa alemanya LGB va treure al mercat el seu tren de jardí a escala 1/22.5 de via mètrica, vaig disposar de l'espai idoni per construir el meu circuit. Feina apassionant perquè el paisatje ja estava fet i, per tant, com en la realitat, el recorregut precisava ponts, túnels, rases, terraplens a imtació del tren real. Em plau mostrar unes fotos d'aquest traçat ferroviari que porta el nom de F I C, o sigui, Ferrocarrils Intercomarcals de Catalunya, donat que des de la ubicació del terreny es divisa la panoràmica que va de Montserrat al Montseny, passant per Sant Llorenç del Munt, això és Baix Llobregat, Vallès Occidental, Bages,Vallès Oriental, Osona. I si vull donar un altre significat a aquestes inicials, també pot ser Fonolleda I Companyia.

Vista parcial del circuit

Dipòsit i sortida d'estació


Conjunt a l'estació principal

4 comentaris:

Joan de Peiroton ha dit...

Ei Pere! Benvingut al món blogaire! Interessant, això dels trens, em sembla que vas complir un somni de jovenet, oi?
Mira, no és gens fàcil fer-se una idea del tamany de la teva instal.lació ferroviària amb les fotos, potser ens en podries dir un poc més?
Bona setmana!

PERE ha dit...

Nou amic Joan.Estic preparant el blog,que tindrà moltes més fotos i moltes més explicacions sobre totes les característiques del circuit, que et puc adelantar, que té 400 m.aproximadament.
Com que vaig poc a poc, ves-ho mirant de tant en tant.

PERE ha dit...

Amic Joan.
Em demanes d'on vaig treure tota la informació necessària per a la construcció dels models que he anat construint. Fa uns 20 anys, que sota el patrocini de la Generalitat de Catalunya, es publicaren uns llibres escrits pel senyor Carles Salmerón i Bosc, sobre cada una de les linies de ferrocarrils secundaris i comarcals ,amb plànols de màquines i vagons,traçat i història, que havien existit en el nostre territori.
Si necessites més informació, ja saps que pots fer-ho. Em plau saludar-te.
Pere.

Lluís Balasch ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.